W253 GLC63 M177
Stage 1 - 590 hp
​English
Airfilter
Optimization of engine software
Deactivation of the speed limiter V-Max
Deutsch
Sportluftfilter
Optimierung der Motorsoftware
V/Max Aufhebung
2 521 euro
+ 479 euro Installation
total 3 000 euro
Extras
+ Transmission software optimization (TCU)
Stage 2 - 615 hp
​English
Airfilter
Optimization of engine software
Deactivation of the speed limiter V-Max
Downpipe with sport catalytic converter which has lower dynamic pressure connectable into the original exhaust system
Special ceramic heat coating for lowering the temperature in the engine compartment
Deutsch
Sportluftfilter
Optimierung der Motorsoftware
V/Max Aufhebung
Downpipe mit Sportkatalysator mit geringerem Staudruck angepasst auf die originale Abgasanlage
Spezielle Keramik Hitzeisolierung zur Absenkung der Temperatur im Motorraum
5 471 euro
+ 1 533 euro Installation
total 7 004 euro
Extras
+ Transmission software optimization (TCU)
No stage 2+
Stage 3 - 700 hp
​English
Airfilter
Optimization of engine software
Deactivation of the speed limiter V-Max
Downpipe with sport catalytic converter which has lower dynamic pressure connectable into the original exhaust system
Upgrade turbocharger (GAD 177 50/63)
Special ceramic heat coating for lowering the temperature in the engine compartment
Gearbox:
Transmission Software (TCU)
Stage 1 - 9Gear (NAG3) GAD transmission reinforcement without wet clutch (NAK) until about 1250 Nm.
Stage 1 - 7Gear (NAG2) GAD transmission reinforcement without wet clutch (NAK) until about 1100 Nm.
Deutsch
Sportluftfilter
Optimierung der Motorsoftware
V/Max Aufhebung
Downpipe mit Sportkatalysator mit geringerem Staudruck angepasst auf die originale Abgasanlage
Spezielle Keramik Hitzeisolierung zur Absenkung der Temperatur im Motorraum
Upgrade Turbolader (GAD 177 50/63)
Getriebeverstärkung:
Getriebesoftware (TCU)
Stage 1 - 9Gang (NAG3) GAD Getriebeverstärkung ohne Nassanfahrkupplung (NAK) bis ca. 1250Nm
Stage 1 - 7Gang (NAG2) GAD Getriebeverstärkung ohne Nassanfahrkupplung (NAK) bis ca. 1100Nm
8 833 euro
+ 1 916 euro Installation
+ 1 500 euro Transmission Software (TCU)
+ 6 513 euro upgrade 9Gang
+ 5 043 euro upgrade 7Gang
total with upgrade 9Gang - 18 762 euro
total with upgrade 7Gang - 17 292 euro
Extras
Stage 4 - 795 hp
​English
Open airboxes
Optimization of engine software
Deactivation of the speed limiter V-Max
Downpipe with sport catalytic converter which has lower dynamic pressure connectable into the original exhaust system
Twin Scroll GAD Turbocharger (GAD 177 55/63)
Pulse Flow exhaust manifold
Special ceramic heat coating for lowering the temperature in the engine compartment
High pressure fuel system with increased flow​
Gearbox:
Transmission Software (TCU)
Stage 1 - 9Gear (NAG3) GAD transmission reinforcement without wet clutch (NAK) until about 1250 Nm.
Stage 1 - 7Gear (NAG2) GAD transmission reinforcement without wet clutch (NAK) until about 1100 Nm.
Deutsch
Offene Airboxen
Optimierung der Motorsoftware
V/Max Aufhebung
Downpipe mit Sportkatalysator mit geringerem Staudruck angepasst auf die originale Abgasanlage
Spezielle Keramik Hitzeisolierung zur Absenkung der Temperatur im Motorraum
Twin Scroll GAD Turbolader (GAD 177 55/63)
Stossaufladung Abgaskrümmer
Hochdruckkraftstoffsystem mit erhöhter Fördermenge
Getriebeverstärkung:
Getriebesoftware (TCU)
Stage 1 - 9Gang (NAG3) GAD Getriebeverstärkung ohne Nassanfahrkupplung (NAK) bis ca. 1250Nm
Stage 1 - 7Gang (NAG2) GAD Getriebeverstärkung ohne Nassanfahrkupplung (NAK) bis ca. 1100Nm
21 292 euro
+ 4 216 euro Installation
+ 1 500 euro TCU soft
+ 6 513 euro upgrade 9Gang
+ 5 043 euro upgrade 7Gang
total with upgrade 9Gang - 33 521 euro
total with upgrade 7Gang - 32 051 euro
Extras
Stage 5 - 850 hp
​English
Open airboxes
Optimization of engine software
Deactivation of the speed limiter V-Max
Downpipe with sport catalytic converter which has lower dynamic pressure connectable into the original exhaust system
GAD TwinScroll Turbocharge (GAD 177 55/68)
Pulse Flow exhaust manifold
Special ceramic heat coating for lowering the temperature in the engine compartment
High pressure fuel system with increased flow​
GAD forged pistons with lower compression
Cylinder head bolts
Engine gasket set
Oil, Oil filter
Gearbox:
Transmission Software (TCU)
Stage 1 - 9Gear (NAG3) GAD transmission reinforcement without wet clutch (NAK) until about 1250 Nm.
Stage 1 - 7Gear (NAG2) GAD transmission reinforcement without wet clutch (NAK) until about 1100 Nm.
Deutsch
Offene Airboxen
Optimierung der Motorsoftware
V/Max Aufhebung
Downpipe mit Sportkatalysator mit geringerem Staudruck angepasst auf die originale Abgasanlage
Spezielle Keramik Hitzeisolierung zur Absenkung der Temperatur im Motorraum
GAD Twinscroll Turbolader (GAD 177 55/68)
Stossaufladung Abgaskrümmer
Hochdruckkraftstoffsystem mit erhöhter Fördermenge
GAD Schmiedekolben mit geringerer Verdichtung
Dichtungssatz Motor
Zylinderkopfschrauben
Öl, Ölfilter
Getriebeverstärkung:
Getriebesoftware (TCU)
Stage 1 - 9Gang (NAG3) GAD Getriebeverstärkung ohne Nassanfahrkupplung (NAK) bis ca. 1250Nm
Stage 1 - 7Gang (NAG2) GAD Getriebeverstärkung ohne Nassanfahrkupplung (NAK) bis ca. 1100Nm
34 792 euro
+ 7 664 euro Installation
+ 1 500 euro TCU soft
+ 6 513 euro upgrade 9Gang
+ 5 043 euro upgrade 7Gang
total with upgrade 9Gang - 50 439 euro
total with upgrade 7Gang - 48 999 euro
Extras